LG Electronics: vairākums latviešu pie televizora ekrāna ēd, uzkopj māju un sērfo internetā

LG Electronics ir veicis pētījumu[1] par televīzijas lietošanas paradumiem Baltijas valstīs, lai noskaidrotu vispopulārākās nodarbes, kam cilvēki mēdz nodoties televizora ekrāna priekšā. Top 3 Latvijā ir ēšana (48%), sērfošana internetā viedtālrunī, planšetdatorā vai klēpjdatorā (27%) un mājokļa uzkopšana (23%). Arī kaimiņvalstīs tika novērotas līdzīgas tendences, tomēr Igaunijā ēdiena gatavošana (33%) ir populārāka par mājokļa uzkopšanu (28%). Vismazāk populārā nodarbe, ko apvienot ar televīzijas skatīšanos, latviešiem un lietuviešiem ir strādāšana vai mācīšanās, attiecīgi 9% un 13%, kamēr igauņiem tā ir mīlēšanās (8%).

LG Smart TV

Kā liecina pētījuma rezultāti, dažādām vecuma grupām šie paradumi atšķiras. Piemēram, gludināšana televizora ekrāna priekšā ir iecienītāka no 50 līdz 59 gadiem veciem cilvēkiem, kamēr jaunāki respondenti (15-29 gadus veci) pie saviem televizoriem vairāk sērfo internetā (36%) un guļ (28%). Interesanti, ka mājokļa tīrīšanas apvienošana ar televizora skatīšanos ir gandrīz vienlīdz raksturīga visām vecuma grupām.

Ja salīdzina pētijuma rezultātus starp dzimumiem, latviešu vidū lielas atšķirības nav vērojamas. Kamēr sievietes, skatoties televizoru, tradicionāli vairāk nodarbojas ar mājokļa uzkopšanu (28%) un ēdiena gatavošanu (25%), vīrieši vairāk sērfo internetā (30%), ka arī mēdz neapvienot televīzijas skatīšanos ar citam aktivitātēm (31%). Izteiktākas atšķirības dzimumu starpā ir novērojamas igauņu respondentu vidū, jo igauņu sievietes ar televizora skatīšanos divreiz biežāk apvieno ēdiena gatavošanu (42%) un mājokļa uzkopšanu (38%) nekā vīrieši, attiecīgi 23% un 16%.

Pētījums arī atklājis, ka Baltijas valstu iedzīvotāji savu televizoru priekšā itin bieži arī miīlējas, turklāt lietuvieši to dara biežāk (17%) nekā latvieši (10%) un igauņi (8%). Patiesībā lietuviešu respondenti atzina, ka dara to televizora ekrāna priekšā gandrīz tikpat bieži kā lako nagus (18%) un guļ (19%), turklāt daudz biežāk nekā mācās vai strādā (13%).



[1] Pētījums tika veikts 2013. gada jūlijā sadarbībā ar uzņēmumu Mindshare, un tajā piedalījās respondenti vecumā no 15 gadiem.  Kopējais respondentu skaits: 1564.