Mūsdienās sadzīves elektroprecēm jāpilda arī dizaina funkcija

Pircēji visā pasaulē arvien lielāku uzmanību pievērš produktu dizainam. Vai tas būtu televizors, viedtālrunis vai ledusskapis – dizains pircējiem ir ļoti būtisks faktors, pieņemot lēmumu par produkta iegādi. Reaģējot uz šo pieaugošo tendenci, sadzīves elektropreču ražotāji visā pasaulē iesaistījušies sīvā konkurences cīņā, par ko liecina arī daudzās ar patentu jautājumiem saistītas tiesas prāvas visā pasaulē.

LG Optimus L7 (P700) Android telefonas

“Produktu dizains ir viens no veidiem, kā ražotāji var piesaistīt pircēju uzmanību, piepildot pircēju vēlmes un vajadzības attiecībā uz viņu mājokļa interjeru, produkta funkcionalitāti un kvalitāti. Redzam, ka Latvijā produkta dizains ir viens no 5 svarīgākajiem faktoriem, kas nosaka pirkuma lēmumu pieņemšanu. Apliecinājums LG dizaina tradīcijām un izcilībai ir daudzie saņemtie apbalvojumi, piemēram, if Design balva un Red Dot dizaina balva. Šīs balvas apliecina produktu lietošanas ērtumu un pircēju ieguvumus, kas panākti ar dizaina īpašībām, ko pierāda arī šī gada jaunā L-style dizaina viedtālruņu koncepcija un Cinema Screen TV dizains,” saka Vjačeslavs Sergejevs, LG Electronics sabiedrisko attiecību menedžeris Baltijas valstīs.

Design Council 2011. gadā veiktais pētījums liecina, ka, līdzās cenai un tehniskajām īpašībām, dizains ir nozīmīgākais faktors, pieņemot lēmumu par produktu iegādi – 78 % respondentu uzskata, ka dizains ir būtiska produkta sastāvdaļa, un tikai 22 % uzskata to par nebūtisku. Arvien vairāk pircēju pievērš lielu uzmanību savu mājokļu interjeram, kas attiecas ne tikai uz telpas apdari un mēbelēm, bet arī elektroprecēm, it īpaši tām, kam ir apjomīgi izmēri – televizori, mājas kinozāles sistēmas, ledusskapji un veļas mazgājamās mašīnas. Elektropreces vairs nav tikai ierīces, bet gan estētiski priekšmeti, kas palīdz veidot mājokļu vidi visā pasaulē.

LG LM960V Smart TV televizorsKaut arī daudzas Korejas kompānijas sasniegušas iespaidīgus panākumus visā pasaulē, LG bija pirmā Korejas kompānija, kas jau 1958. gadā ieviesa industriālā dizaina koncepciju. Dizaina nozīmi LG no jauna uzsvēra 1999. gadā, nosakot, ka dizains ir viens no uzņēmuma četrām pamata kompetencēm. Šī kopējā vīzija ietver uzņēmuma mērķi – izmainīt cilvēku dzīvesveidu ar dizaina palīdzību un maksimāli palielināt uzņēmuma zīmola vērtību. Šie centieni nekad nav rimuši – šobrīd LG globālais dizaina tīkls sastāv no aptuveni 540 darbiniekiem 12 valstīs, kas strādā, lai īstenotu LG globālo dizaina stratēģiju.

Vai nu izstrādājot koncepciju, vai strādājot pie produkta dizaina pabeigšanas – LG dizaineri vienmēr raugās nākotnē. Lai arī pašreizējās tendences ir svarīgas, LG dizaineri ņem vērā LG izstrādājumu ilgo kalpošanas laiku, kas lielākoties tiek panākts ar izcilu kvalitāti un uzticamību.