LG Electronics pētījums Baltijā: Televizors kļūst par ģimenes izklaides centru

LG Electronics (LG) pētījums par pircēju paradumiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā liecina, ka svarīgākā funkcija, izvēloties jaunu televizoru, ir tā savienojamība ar citām digitālajām ierīcēm bez vadu palīdzības, kam seko iespēja lietot Internetu televizorā un plašais aplikāciju klāsts. Tas apliecina pieaugošo tendenci ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā, ka televizoru izmanto ne tikai tradicionālo pārraižu skatīšanai, bet tas kļūst par ģimenes izklaides centru, kurā lietojam internetu, spēlējam spēles un dalāmies ar saturu. Lai apmierinātu klientu vajadzības, LG piedāvā CINEMA 3D Smart TV televizorus ar plašām bezvadu savienojamības iespējām, kā arī ar citām funkcijām, nodrošinot vislabāko mājas izklaides pieredzi.

LG LM760S 3D Smart TV televizors

“LG pētījums nenoliedzami parāda, ka mūsdienās cilvēki ir daudz atvērtāki jaunajām tehnoloģijām un ir gatavi tās lietot arī ikdienā.
Iespēja savienot ierīces bez vadu palīdzības ļauj televizoru lietotājiem ērtāk dalīties ar dzīves svarīgākajiem un interesantākajiem  momentiem ar ģimeni un draugiem uz TV ekrāna.” saka Vjačeslavs Sergejevs, LG Electronics Latvia Sabiedrisko attiecību menedžeris Baltijas valstīs. “Iespējas, ko sniedz Smart TV, kļūst arvien populārākas – cilvēkiem patīk nekavējoties dalīties ar savām emocijām sociālajos tīklos, tomēr vispopulārākais lietotāju vidū ir video straumēšanas servisi.”

Latvijā 74% aptaujāto minējuši bezvadu savienojamību ar citām digitālajām ierīcēm kā svarīgāko televizora papildus funkciju. Lietuvā šim apgalvojumam pievienojas 62% iedzīvotāju, savukārt Igaunijā – 56%. Latvijā šī funkcija īpaši svarīga šķiet iedzīvotājiem vecuma grupā 30-39 gadi (78%). Līdzīga situācija vērojama arī Igaunijā, taču Lietuvā visbiežāk šādu atbildes variantu norādījuši respondenti vecuma grupā 40-49 gadi. Interesanti, ka visās Baltijas valstīs vīrieši biežāk nekā sievietes uzskata tieši bezvadu savienojamību ar citām digitālajām ierīcēm kā svarīgāko televizora papildus funkciju.

Latvijā kā otru svarīgāko funkciju, izvēloties jaunu televizoru, iedzīvotāji min iespēju lietot internetu televizorā (41%), turklāt tas ir vispopulārākais atbilžu variants vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem un līdzīgās domās ir gan vīrieši, gan sievietes. Līdzīga tendence vērojama arī Igaunijā. Neskatoties uz to, ka Lietuvā vīrieši, tāpat kā Latvijas un Igaunijas iedzīvotāji,  par otru svarīgāko funkciju uzskata iespēju lietot internetu televizorā, kopumā rezultāti rāda, ka Lietuvas iedzīvotājiem svarīgāks šķiet plašais aplikāciju klāsts televizorā (38%).

Kā trešo svarīgāko papildus funkciju, izvēloties jaunu televizoru, Latvijas iedzīvotāji min plašo aplikāciju piedāvājumu televizorā, kas īpaši būtisks šķiet jauniešiem vecumā no 15-29 gadiem (41%). Līdzīga situācija vērojama arī Igaunijā, taču pēc Lietuvas iedzīvotāju domām trešā svarīgākā funkcija ir iespēja lietot internetu televizorā, ko īpaši izcēluši iedzīvotāji, kas vecāki par 50 gadiem (45%).

Atzinīgi novērtēta arī iespēja lietot sociālos tīklus televizorā, ko Baltijas iedzīvotāji ierindojuši kā ceturto svarīgāko papildus funkciju televizoriem. Tāpat iedzīvotāji minējuši uzlabotu izšķirtspēju un attēla kvalitāti, energo resursu taupīšanu, ērtas tālvadības pults iespējas un citas funkcijas, kurām tie pievērš uzmanību, izvēloties jaunu televizoru.


Pētījums veikts sadarbībā ar Omnicom Media Group, aptaujājot 2341 respondentu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aprīlis, 2012.