Parīzes 2012.gada rudens/ziemas modes nedēļa bildēs.

Guardian.co.uk nosaucis 10 iespaidīgākos 2012.gada Parīzes modes nedēļas  momentus.

Ceļojums pirmajā klasē

Stacijas pulkstenim nositot 10.00, pašā Luvras sirdī sāka ducināt Louis Vuitton Express tvaika lokomatīve. No kravas vagoniem izkāpa 47 modeļi, kas izrādīja Vuitton radīto bagāžu. Tā bija nevainojama Marka Džakobsa uzstāšanās Vuitton modes namā – pilnībā izstrādāti komplekti, stāsts, kas lika gaisā virmot senai, aristokrātiskai ceļojuma noskaņai, un, protams, tērpi, kas tika papildināti ar milzīgām, bet saplacinātām cepurēm. Tēls bija bagātīgi izdekorēts ar dārgakmeņiem un krāsainiem izšuvumiem. Šo noteikti var saukt par ceļojumu pirmajā klasē.

Āda

Āda apģērbā ir nezūdoša un pastāvīga modes tendence. Apsveicam, ja jūsu garderobē ir kāds ādas apģērbs, jo tā joprojām būs aktuāla 2012.gada ziemā. Āda kā izejmateriāls bija redzama daudzās kolekcijās, tomēr visiedvesmojošākais bija sekojošs trio – Hèrmes, Loewe un Givenchy. Pārsvarā no ādas tika izrādīti jāšanas stila apģērbi, papildinot tos ar milzīgiem apļveida auskariem, kas līdzinājās zirgu acu klapēm.

Apmetņi

Apmetņi ir viens no šīs sezonas stūrakmeņiem. Ne gluži supervaroņu vai Šerloka Holmsa stilā, bet gan tādi, kuros ir spraugas rokām vai zvanveida piedurknes, kas ļauj brīvi pakasīt degunu vai pamāt satiktam draugam. Noteikti jāpiemin Yohji Yamamoto, kas šovā piedāvāja adītu, spilgti rozā apmetni, YSL apmetnis līdzinājās smokingam, kā arī Chloe radīto ziemas jakas – apmetņa hibrīdu.

Dekonstrukcija/rekonstrukcija

Cilvēkiem patīk šovi, kas ļauj ieskatīties, kas notiek dizainera prātā. Maison Martin Margiela tērpus varētu raksturot šādi – “žesti”, “pārmests pār plecu”, “rokas kabatās” un “augstā apkakle”. Mēteļi šūti neproporcionāli, ar pārspīlēti uzlocītām apmalēm un dubultajām piedurknēm, kas veidoja apmetņu formu. Dažiem modeļiem piedurknes bija iestrādātas kabatās, bet adījumi radīja nepārtrauktu kustības ilūziju. Junya Watanabe kolekcija tika balstīta uz formu, vai drīzāk mainīgu formu, jo tajā mētelis kļūst par apmetni ar piltuves veida kaklu, bikses tiek izgrieztas uz kreiso pusi un savienotas ar žaketes velci. Šo kolekciju tēma bija apģērbu dekonstrukcija, kas ļauj paskatīties uz garderobē esošajām drēbēm no nedaudz cita skatpunkta.

Skaistuma karalienes

Parīzē norisinājās īsts skaistuļu iznāciens. Pateicoties Chanel, uzacis ir šo sezonu raksturojošais elements – dzirksteļojošas un žilbinošas, tās liekas ne no šīs pasaules. Chanel pasaulē uzacis veidotas no kristāliem, gliteriem un pērlītēm. Bet Miu Miu un Pat McGarth atgriežas 70.gadu psihodēlsikajā Summer of Love ar mirdzošām disko uzacīm. Tām noteikti nevar paiet garām, neatskatoties.

Violetā varā

Violets, gaiši lillā, ametista, baklažānu un plūmju krāsa – sauciet, kā gribat, bet violetā ir šīs ziemas vadošā krāsa. To apstiprinājuši Chanel, Christian Dior un Balenciaga – vai vajadzīgi vēl kādi pierādījumi?

Kuplums

Šajā sezonā mode ir palielinājusies pilnīgi jaunā mērogā – burtiskā nozīmē. Divi visžilbinošākie Parīzes modes šovu mirkļi bija ārkārtīgi kupli tērpi. Varēja redzēt, ka Rei Kawakubo no Comme Des Garcons lieliski izklaidējies, radot faltētas kleitu, kas veido papīra lellei līdzīgu siluetu. Bet McQueen dizainere Sarah Burton, iedvesmojoties no sēņu cepurītēm, radījusi kleitu, burtiski atvērās zem šova prožektoru radītā siltuma un gaismām – tūkstošiem organzas slāņi viļņojās un spurojās pie katras mazākās kustības.

Bagātīga apdare

Parīzē klasika atkal ir modē – Balmain Olivier Rousteing smēlies iedvesmu no Faberžā olas, izmantojot pērlīšu un kristālu izšuvumus. Bet Dries Van Noten izmantojis senos Viktorijas un Alberta muzejā atrodamos japāņu, ķīniešu un korejiešu rakstus, uzdrukājot tos uz apģērba un piegriežot mēteļus, bikses un jakas.

Kurpju debesis

Tabitha Simmons ir mūsu supervaronis. Ikviena sieviete varētu ilgoties pēc ceļojuma šajās izslacinātajās Pearly Queen samta un perlamutra kurpītēs.

Galvenais ir koncepts!

Kenzo bija iestudējis krāšņu šovu ar spilgtām neona caurulēm un slīdošu horeogrāfiju, kurā modeļi slīdēja lejup pa ekskavatoriem no piektā stāva. Visapkārt valdīja sīka džinkstoņa, kā arī riekstkoka juvelierizstrādājumi, augļu formas somas, flīžu rakstu apdruka, mēteļi ar rāvējslēdzējiem, žaketes, minisvārki un neona krāsas kurpes. Šovā tika pasniegtas arī Magnolia beķerejas kūciņas, kuras varēja knibināt to vērojot. It kā sīkumi, tomēr ļoti iespaidīgi!