Laika ziņas – iepirkšanās ziņas

Varbūt Jūs kādreiz aizdomājieties, kāpēc saulainā vasaras dienā lielveikalos pieejams īpaši plašs šašliku klāsts vai aukstā ziemā jūs veikalu plauktos lieliski uzrunā karstvīns vai ātri pagatavojamās zupas?

Iepirkšanās

Atbilde slēpjas ļoti smalkā laikapstākļu prognozēšanas sistēmā, kas palīdz pārdevējiem veidot piedāvājumu un izkārtot to tieši tā, lai tas būtu atbilstošākais Jūsu noskaņojumam un vajadzībām.

Lielveikalu «Tesco» pētījums pierāda: kad temperatūra ārā pieaug no 20 – 24 grādiem, hamburgeru maizīšu pārdošanas apjoms palielinās gandrīz uz pusi (par 42%). Desmit grādu pieaugums spēj palielināt cepamgaļas pārdošanas apjomus pat par 300%, zaļo dārzeņu – samazināt par 25%. Turpretī aukstā laikā visvairāk tiek pārdoti sakņu dārzeņi, puķkāpostu ātri vārāmā zupa un desiņas.

«Tesco» šobrīd ieviesis sistēmu, kura balstīta uz 15 gadu pētījumiem, ņemot vērā laikapstākļu prognozes. Attiecīgi temperatūrai, sistēma pati samazina vai palielina konkrēto produktu pasūtījumus no piegādātājiem.

Veikals

Pircējus īpaši ietekmē pirmā ziemas un vasaras nedēļas nogale. Piemēram, tiklīdz ārā kļūst ievērojami aukstāks, pamatīgi tukšojas karstās šokolādes plaukti, savukārt pirmā siltā nedēļas nogale pārsteidz ar milzīgu zemeņu pieprasījumu.

Laikapstākļi viennozīmīgi ieņem būtisku lomu pārdošanas procesā, to ietekmi uz pircējiem vajadzētu ņemt vērā ikkatram pārdevējam. Iespējams, tieši smalkāka laikapstākļu izpēte palīdzēs kādam pārdevējam celt savus pārdošanas apjomus.

Vairāk par laikapstākļu ietekmi uz iepirkšanās paradumiem un ekspertu viedokļus varat lasīt Dailymail.co.uk.