Kā uzlabot atmiņu?

Myamazingfact.blogspot.com raksta par to, ka novecojošā populācijā ļoti aktuāli ir pievērst uzmanību dažādām atmiņas “asināšanas” iespējām. kā uzlabot atmiņu. Šodienas populācija noveco, un tas vairs nav nekāds noslēpums. Ja 2008. gadā pasaulē bija 500 miljoni cilvēku vecumā virs 65 gadiem, kas sastādīja 7% no visas zemeslodes populācijas, tad 2040. gadā šis skaits sasniegs 1,3 miljardus, kas nu jau būs 14% no visas populācijas.

Atmiņa

Košļājamā gumija.

Košļājamās gumijas lietošana tiešam spēj uzlabot modrību un atmiņu. Pētījums atklāj, ka indivīdi, kas košļā košļājamo gumiju mācību procesā, tiešām uzstāda labākus rezultātus eksāmenos. Lai arī neviens nesniedz drošu pamatojumu šim faktam, varam uzskatīt, ka košļāšana paātrina sirdsdarbību, kas nozīmē labāku smadzeņu apasiņošanu.

Treniņi.

Ir laiks apjaust regulāra sporta nozīmi mūsu ikdienā! Sportošana tiešām spēj uzlabot atmiņu. Patiesībā, vienkārša kaloriju sadedzināšana var tev palīdzēt atcerēties, kur noliki sava auto atslēgas. Met prom savu siera burgeru un fri kartupeļus un sāc kustēties! Brauc uz darbu ar divriteni, kāp pa trepēm un ej uz veikalu, nevis brauc ar auto. Jebkura vienkārša aktivitāte ir labāka par nekā nedarīšanu. Jo īpaši, ja ar to var nodarboties bez maksas.

Kofeīns.

Vislielākais dietologu cīņu iemesls, par kuru joprojām tiek debatēts visai plaši. Tomēr neviens nespēj noliegt, ka kofeīns palielina modrību. Pēdējā laika pētījumi atklāj, ka kofeīns palielina īslaicīgo atmiņu un pasargā vecāka gada gājuma sievietes no atmiņas zuduma. Tomēr ir svarīgi nesākt dzert kafiju lielos daudzumos, paturot prātā arī kofeīna negatīvo ietekmi.

Diendusa.

Zinātne pārliecināti atbalsta ideju, ka diendusa uzlabo deklaratīvo atmiņu. Tā ir atmiņa, ko mēs izmantojam, lai atcerētos faktus (piemēram, mācoties eksāmenam). Taču jāuzmanās, lai nelielā acu aizvēršana neizvēršas par stundām ilgu gulšņāšanu, jo pēc 45 minūtēm mēs “iekrītam” dziļajā REM miegā, kas sniedz pretēju rezultātu.

Alkohols.

Tiešām viens ikdienas dzēriens var palīdzēt uzlabot atmiņu. Ja spējam pieturēties pie glāzes vīna vai liķiera ikdienā, nepārsniedzot normas, tam var būt pozitīvs rezultāts. Protams, alkohols lielā daudzumā spēj nogalināt atmiņu un pārvērst “dzeru, lai aizmirstos” realitātē.