3D drukāšanas tehnoloģija

Economist.com rakstā par 3D printeriem saka, ka trīs dimensionālā drukāšana izmainīs ražošanu un atļaus daudz vairāk cilvēkiem radīt savus izgudrojumus.

3D druka

3D printeri nav pēdējo dienu jaunums. Jau labu laiku tās tiek izmantotas, lai atvieglotu un paātrinātu ražošanas procesu. Inženieri un dizaineri šos printerus izmanto jau vairāk nekā desmit gadu. Galvenokārt, lai ātri un lēti veidotu prototipus produktiem pirms dārgās biznesa uzsākšanas, kas sevī iekļauj ražošanas fabriku celšanu un iekārtu iegādi.

Pašlaik vairāk nekā 20% 3D drukāšanas produktu jau ir gala rezultāts, nevis prototips. Tiek prognozēts, ka līdz 2020. gadam tas pieaugs līdz 50%. Šo ražošanu plašāk dēvē par “piedevu” rūpniecību pretstatā “vecajam griešanas, slīpēšanas un sišanas” biznesam. Jaunā “piedevu” ražošana prasa mazāk ražošanas materiālu. Tādēļ, ka printeri vada programmatūra, katra vienība var tikt veidota atšķirīgi bez dārgās jaunu darbarīku iegādes, kas nepieciešama klasiskajā ražošanas procesā.

Šie printeri priekšmetus spēj drukāt no dažādiem materiāliem, piemēram, metāla, plastmasas, titāna, neilona un citiem. Šāda veida ražošanai ir potenciāls izmainīt fabriku darbu, jo tā ievērojami samazina izmaksas un nepieciešamo laiku, kā arī ražošanas uzsākšanas riskus. Ražotājam vairs nav nepieciešamība saražot simtiem tūkstošu produkta vienību, lai samazinātu fiksētās izmaksas.

Pats 3D drukāšanas process līdzinās jau mums ierastajai divu dimensiju drukāšanai, kur datora ekrānā tiek nospiesta “print” poga un tālāk uz printeri tiek nosūtīts digitālais fails. Tikai tintes vietā printerī plānā kārtā atrodas materiāls, no kur tiks izgatavots priekšmets.

3D printeri piedāvā iespēju drukāt titāna detaļas tieši uz lidmašīnu spārniem. Tas spēj samazināt lidmašīnas svaru, jo detaļu izveidei nepieciešams mazāk materiāla. Tas var palīdzēt lidmašīnu transportu padarīt daudz dabai draudzīgāku, jo, samazinot lidmašīnas svaru pat par 1 kg, ietaupītos aptuveni 3000 dolāru vērts degvielas daudzums gadā. Līdz ar to samazinās arī karbondioksīda emisija gaisā.