Saules gaisma benzīna vietā

Saules gaisma ir nenovērtējams resurss, ko izmanto visā pasaulē, izstrādājot videi draudzīgas tehnoloģijas. LG jaunā tālruņa GD510 baterija uzlādējama ar saules enerģijas palīdzību, bet Austrālijā notiek ar saules enerģiju darbināmu braucamrīku sacensības „World Solar Challenge”, kur pitstopos netiek meklēts benzīns, bet gan tīra saules gaisma.

Saules enerģijas automašīna

Sacensību starta signāls tiek dots Darvinā un tiek braukts cauri visai Austrālijai līdz Adelainai. Dalībnieku pēc izskata diezgan neērtie braucamrīki katrās sacensībās nobrauc aptuveni 3000 km. Mašīnas patērē neiedomājami maz enerģijas – spēj sasniegt līdz pat 115 km stundā, pielietojot tikai 1,300 vatus, kas ir tikpat, cik nepieciešams, lai uzgrauzdētu divas maizes šķēles tosterā, tomēr absolūtais rekords tika uzstādīts 2005. gadā, kad Nīderlandes Nuon Nuna III finišēja ar vidējo ātrumu 102,75 km/h.

Saules enerģijas automašīna

Šogad spēkiem mērojās 38 dalībnieki no 17 dažādām valstīm – no Austrālijas, ASV, Nīderlandes, Japānas, Singapūras, Lielibritānijas, Beļģijas, Turcijas, Francijas, Vācijas, Irānas, Taivānas, Grieķijas, Kanādas, Indijas, Malaizijas un Šveices. Lielākoties ar saules enerģijas palīdzību darbojošos braucamos izgatavojuši inženierzinātņu studenti. Uzvaras laurus izbaudīja japāņu komanda Tokai Challenger no Tokijas Universitātes.

Saules enerģijas automašīna

Pirmo reizi šogad tika iekļauta arī „The Eco Challenge” kategorija, kurā piedalījās tādu dažādu zināmu kompāniju kā Ford, Kia, Honda, Hyundai, BMW, Skoda, Suzuki, Holden un HSV videi draudzīgi, kā arī eksperimentāli auto, kuri jau ir vai drīzumā būs pieejami tirgū. Pasaulei bija ekskluzīva iespēja redzēt darbībā pirmo pilnībā elektrisko sporta auto, kuru izgatavojis Tesla. Tā spēj nobraukt 320 km bez uzlādēšanas.